Vad är dynamisk remarketing och är det något man borde ha?

Dynamisk Remarketing innebär att varje besökare får en unik annons efter innehållet den har interagerat med på din webbplats. Oftast kommer annonsen i form av Karusell på Facebook/Instagram eller en större Display-annons med flera produktbilder i. Ofta tillsammans med Pris – Produktnamn & en CTA.

Detta gör såklart din Remarketing extra relevant. Du kan bara ställa in att du vill nå ut till dem som gjort ”Add To Cart” de senaste 14 dagar men inte köpt – sen löser Facebook eller Google resten med hjälp av din Produktfeed.

Största fördelarna är alltså att du sparar tid på annons skapande samtidigt som du är extremt relevant.

 

Vill du veta mer om dynamisk remarketing? Kontakta oss!

Du kanske också gillar dessa inlägg

Facebook vs Google Ads – Vilken kanal ska du...

Vi hör ofta påståendet att Facebook/Instagram fungerar mycket bättre än Google...

Remarketing – Vad, varför och hur du går...

Om ditt företag lägger budget på digital marknadsföring utgår vi från att ni idag kör ...