YouTube-annonsering

YouTube-annonsering

Google Partner Förmedla budskap genom världens nästa största sökmotor. Synlighet hjälper dig att komma igång med text-banner och videoannonser på YouTube.

Nå ut till nya och existerande kunder på YouTube med textannonser, bannerannonser eller videoannonser. Dagligen ser vi flera hundra miljoner timmar med video på YouTube. Det är viktig att du är där din målgrupp finns!

Kort om YouTube och annonsering i kanalen

YouTube är världens näst största sökmotor och webbplatsen den svenska befolkningen i större och större grad hämtar sina impulser. YouTube-annonsering ger möjligheten till att förmedla önskade budskap genom det starkaste medieformatet, nämligen video.

Film: Se vad YouTube säger om annonsering och hur du på bästa sätt anpassar innehåll till olika plattformar.

På vår blogg kan du hålla dig uppdaterad på de sista trenderna och få bra tips till annonsering och YouTube.

Vad kostar YouTube-annonsering?

Att annonsera på YouTube har inga uppstartskostnader eller fast pris. Du kan spendera så mycket eller så lite du vill på annonseringen. Beroende på annonsformat, betalar du antingen för antalet visningar av video-annonsen eller per klick på annonsen.

YouTube har många målinriktningsmetoder som ser till att du kan nå precis den målgrupp som är intresserad av dina produkter eller tjänster. Du kan till exempel målinrikta mot demografi, geografi, intressen, sökord, innehåll, kanaler, videor och mycket annat. Med andra ord har du större kontroll över vem som får se video-annonsen än vad du har i klassisk broadcast annonsering som TV och bio.

Olika typer av annonser

I YouTube finns det många olika annonstyper, från videoannonser och klassisk text-annonser till klassiska banners. Du kan välja precis det format som passar ditt budskap bäst.

De olika formaten som finns på YouTube idag:

  1. Visningsannonser
  2. Överlagringsannonser
  3. Videoannonser (Skippable)
  4. Videoannonser (Non-skippable)
  5. Break-bumper-annonser
  6. Sponsrade kort

De olika annonsformaten som finns på YouTube har olika egenskaper och möjligheter. 

YouTube – En av Sveriges största TV-kanaler

YouTube är en bättre kanal för att nå en ung målgrupp än traditionell TV. Bland den yngre målgruppen dominerar YouTube som kanal för rörlig bild och tjänsten användarskara växter ständigt.

Är du intresserad av börja med YouTube-annonsering? Ta kontakt med oss idag! Vi har erfarna och certifierade medarbetare inom videoannonsering som kan hjälpa dig att uppnå bra resultat på YouTube.

Lär mer om YouTube på kurs

Önskar du att lära dig mer om hur du kan använda YouTube till att nå en relevant målgrupp? Synlighet arrangerar kurser eller skräddarsydda workshops baserat på efterfrågan.

Se når du kan gå på neste YouTube-kurs her.