Annonsering i Googles Display-nätverk

Annonsering i Googles Display-nätverk

Google Partner Effektiv och mätbar annonsering genom Google display-nätverk. Synlighet hjälper dig att träffa din målgrupp.

Googles Display-nätverk består av tusentals svenska och globala webbplatser där du kan köpa visning av marknadskommunikation genom format som textannonser, bannerannonser och videoannonser. Beroende på målsättning med kampanjen betalar du efter din budget för till exempel klick (CPC) eller per visningar (CPM). Vi hjälper dig att komma igång!

Kort om displayannonsering

Annonsering i Googles display-nätverk ska inte förväxlas med annonsering i sökmotorer där man genom Google AdWords har en textannons i sökresultat. Displayannonser är bilder, text eller videor som visas som reklam på publicisternas webbplatser som YouTube, nationella och lokala tidningar, appar och bloggar. Publicister som önskar att erbjuda annonsplats till annonsörer i Google AdWords gör det i Google AdSense.

Genom displayannonsering träffar du användaren mest sannolikt långt upp i köparens resa där det inte är självklart att användaren kommer köpa dina produkter eller tjänster. Displayannonsering är dock ett väldigt bra sätt att påverka användaren och driva användaren närmare ett köp eller intresse för produkterna du erbjuder. Genom att visa annonserna i en relevant kontext, ökar sannolikheten för att annonsen uppfattas som intressant. Det är ett bra alternativ till klassisk push-reklam i broadcast-kanaler som TV och radio.

Vill du veta mer om AdWords och displayannonsering? Ta kontakt med oss eller läs mer i vår blogg.

Bra målinriktning och nyttig insikt

Genom bra analysverktyg som Google Analytics, är det enkelt att dokumentera effekten av text- eller bannerannonsering. Du kan spåra kundens väg (klick) fram till det sista och avgörande klicket och se vad som utlöste försäljningen eller kontakt från kunden.

Annonseringsverktyget AdWords ger väldigt många möjligheter till målinriktade annonser och budskap till din målgrupp.

Olika målinriktningar:

  • Kön
  • Ålder
  • Geografi
  • Intressen
  • Tema på webbplatsen
  • Remarketing

Alla möjligheter för målinriktning gör att du till exempel kan visa annonser till bara kvinnor i åldern 30-40 år, bor i Malmö, är intresserade av inredning eller till de användare som har lämnat varukorgen i din webbutik utan att köpa något.

Få hjälp med annonsering i Googles Displaynätverk

Synlighet representerar en av Skandinaviens äldsta och mest kompetenta miljöer inom annonsering på Googles sök- och display-nätverk. Vi har många duktiga medarbetare med kontor i Malmö, Oslo, Bergen och Trondheim som dagligen jobbar med optimering av annonskampanjer. Samtliga av dessa är Google-certifierade inom annonsering och analys.

Vi har en kontinuerlig kontakt med Google och som Google-partner blir vi alltid informerade och uppdaterade om den senaste funktionaliteten och andra nyheter som kan ge dig och ditt företag en fördel gentemot konkurrenter.

Ta kontakt med oss för att få hjälp med att lyckas med displayannonsering!