Annonsering
på Instagram

Annonsering <br/>på Instagram

Synlighet hjälper dig med annonsering på Instagram. Kom igång med målinriktad annonsering på Instagram.

Instagram är byggt för att du enkelt ska kunna dela bilder och videor med världen. Delningen av bilder passar både för privatpersoner och företag. Nu har du möjlighet till att annonsera på Instagram mot relevanta målgrupper.

Kort om Instagram-annonsering

Tillväxten av användare på Instagram, som ser och delar bilder, har varit explosionsartad de senaste åren. 2014 var över 300 miljoner användare på Instagram och det blev uppladdat över 70 miljoner bilder varje dag. Idag, 2017, beräknas Instagram ha över 700 miljoner användare.

Från september 2015 blev det möjligt att annonsera på Instagram. Facebook köpte upp Instagram 2012 och har nu gjort det möjligt att upprätta annonskampanjer direkt från Facebooks plattform som går på båda kanaler samtidigt. Det finns oerhört bra möjligheter för målinriktad marknadsföring genom Instagram.

Vi håller dig uppdaterad på de sista trenderna och ger dig goda tips om annonsering i vår blogg.

Pris för Instagram-annonsering

Instagram-annonsering är baserat på de samma principerna som annonsering på Facebook och Google AdWords, där det vanligaste är att betala när någon klickar på annonsen. Det betyder att du står helt fritt att bestämma hur mycket av din annonsbudget du vill använda på annonseringen på Instagram.

På Instagram kan du välja vem du vill att dina annonser ska riktas mot med hjälp av riktigt bra målinriktningsmetoder. Du kan till exempel annonsera mot kvinnor över 30 år, som bor i Borås, och är modeintresserade, eller de som gillar din Instagram-sida. Bra målinriktningmöjligheter gör annonseringen mer lönsam.

Få hjälp till annonsering på Instagram

Vill du annonsera på Instagram? Våra annonseringsexperter har lång erfarenhet med att styra annonser på nätet, både genom Google AdWords, Facebook, LinkedIn och YouTube. Den erfarenheten är väldigt nyttig för att uppnå bra resultat i en kanal som är relativt ny och okänd för många aktörer.

Det är viktigt att utarbeta en detaljerad målplan för Instagram-kampanjerna. Det gör det möjligt att dra slutsater och förbättra annonseringen under kampanjens gång. Vi hjälper både stora och mindre företag att ta steget ut på Instagram eller optimera en redan existerande kampanj.

Går du i tankar om att testa Instagram-annonsering eller har du bara någon fråga? Ta gärna kontakt med oss så hjälper vi dig!