Gå från manuella till dynamiska produktannonser på Facebook

Har du inte implementerat dynamisk annonsering baserat på din produktkatalog? Gör det idag! Då visar du automatiskt mycket relevanta produkter från din e-handel för en intresserad publik.

Via Facebooks annonsverktyg kan du upprätta en katalog baserat på ett flöde som innehåller information om bland annat produktnamn, priser och bilder. Detta flöde är kopplat till din e-handel så att informationen visas korrekt på båda platserna. Baserat på katalogerna du skapar kan du skapa dynamiska annonser som visar produkter baserat på vad din målgrupp har visat intresse för i e-handeln och produkter som målgruppen troligen gillar. 

Se till att din produktkatalog är uppdaterad med rätt information, att priser och tillgänglighet uppdateras, att produktlänkar länkar till rätt plats och att du har bra beskrivningar och bilder på alla produkter i flödet.

Därefter bör du utveckla olika strategier för dina olika målgrupper och gruppera produktkategorier i olika kataloguppsättningar. Du kan till exempel skapa dina egna uppsättningar i samband med en kampanj eller samla in produkter för en specifik målgrupp.

Många e-handelsplattformar har ordnat så att du enkelt kan ansluta ditt produktflöde till Facebook och skapa kataloger därifrån.

Facebook for Business kan du läsa mer. Synlighet är en certifierad Facebook-marknadsföringspartner och vidareutvecklar e-handlars annonseringsstrategi i sociala medier. Vi skulle gärna höra mer om dina ambitioner och din webbutik. Läs mer och kontakta oss

Du kanske också gillar dessa inlägg

Google Shopping: Ett måste för alla e-handlare

Om du inte har Google Shopping idag, har du bara en sak att göra: Få det på plats!...

Facebook & Instagram Butik

Butik för Facebook och Instagram har funnits i flera år - där du kan visa dina...

Implementera strukturerad data för att sticka...

När din målgrupp googlar har du knappt en sekund för att fånga målgruppens...