Implementera strukturerad data för att sticka ut i sökresultatet

När din målgrupp googlar har du knappt en sekund för att fånga målgruppens uppmärksamhet och övertyga att det är just din webbplats de ska besöka. Med strukturerad data gör du det enkelt för Google att presentera dina produkter på bästa möjliga sätt i sökresultatet. 

E-handlar som implementerat strukturerad data får en stor konkurrensfördel då de får viktig information markerad på ett sätt som sticker ut. 

Det finns en lång lista med olika datapunkter som kan väljas. Några av de viktigaste att lyfta fram för en e-handel är:

  • Produktnamn
  • Pris
  • Stjärnbetyg
  • Recensioner
  • Lagerstatus

Schema.org/product kan du se hela listen över data du kan välja att framhäva i din e-handel.

Är du osäker på om du har strukturerad data? Med Googles gratisverktyg kan du kontrollera vilka data en vald produktsida på din webbplats har. Om resultatet är "inget", vet du att du har ett jobb att göra!

Ta kontakt om du vill ha råd och hjälp för att implementera strukturerad data på din webbplats.

Behöver ni hjälp med att implementera strukturerad data eller vill ha råd i processen? Kontakta oss så hjälper vi er!

Du kanske också gillar dessa inlägg

Balansen mellan mediaproduktion och...

Vad tjänar det till att nå din målgrupp om du inte har något värdefullt att berätta?...

Fem åtgärder som ökar konverteringsgraden på...

Besökare på din E-handel som är på produktsidor har kommit långt i kundresan. Nu...

Google Shopping: Ett måste för alla e-handlare

Om du inte har Google Shopping idag, har du bara en sak att göra: Få det på plats!...