Enspecta

Synlighet är en certifierad partner som erbjuder konsulttjänster för effektiv digital marknadsföring och försäljning genom hela kundresan.

Besiktningsföretaget Enspecta startades år 2009 med fokus på energi, fukt och byggnadstekniska frågor. Sedan dess har företaget vuxit och jobbar nu både med privata och kommersiella kunder. Företaget ställer höga krav på kvalitet, tillgänglighet och engagemang och kännetecknas framförallt av sin kompetens och pedagogik hos sin personal.

 
40%

Minskat bounce rate

 
231%

Ökat besökslängd

 
56%

Ökade antal besökare

Utmaning och mål

Enspecta hade innan samarbetet med Synlighet påbörjat sin digitala resa. Företaget hade utarbetat sin hemsida, jobbat med innehåll på social medier samt börjat använda sig av Google Ads. Företaget insåg att arbetet med att upprätthålla den digitala marknadsföringen skulle vara för tidskrävande och sökte därför efter en lösning, när Synlighet kom upp i Googles sökresultat. Efter att ha sonderat marknaden och pratat med ett antal aktörer, valde Enspecta att samarbeta med Synlighet. Framförallt såg de vikten i tillgängligheten som erbjöds under samarbetets gång. Utmaning var att förvalta och optimera den redan påbörjade digitala resan.

Lösning och resultat

Lösningen för Enspecta låg i att strukturera, optimera och organisera deras Google Ads-kontot, sätta upp korrekt spårning samt smalna av och koncentrera den digitala strategin. Genom rätt uppsatt spårning kunde vi tillsammans fokusera insatserna på konkreta och relevanta kundsegment. Detta resulterade i en högre lönsamhet och en bättre användarupplevelse. Med vår hjälp kunde Enspecta fokusera sin tid annat och tryggt se sin digitala synlighet växa och ge resultat. 

Med ett optimerat Google Ads-konto, en fokuserad strategi och rätt uppsatt spårning såg vi mycket goda resultat som visar på ett högre antal relevanta besökare på hemsidan.

Under det första året kunde vi se följande resultat:

  • 40% minskad bounce-rate
  • 231% i ökad besökslängd
  • 56% fler sidbesök
  • 48.3% av alla konverteringar kom från paid search via Google Search Ads. 

Vi hade inte längre tiden att sitta med den digitala marknadsföringen, vi valde därför att börja arbeta med Synlighet som erbjöd tillgänglighet och god förvaltning av vår digitala marknadsföring. Vi är mycket nöjda med samarbetet och resultaten Synlighet har levererat. 

– Aldin Hasanovic, Dirftchef

Fler Nöjda Kunder