JUMP Trampolinepark – Influencerjakten

JUMP Trampolinepark är en av Sveriges största aktörer inom trampolinparker och var först med att etablera sig på den svenska marknaden. Företaget har idag 4 stora trampolinparker fördelat på 4 städer. JUMP har en heldigital strategi med målsättning att nå föräldrar och barn för att inspirera till aktiv underhållning.

JUMP Trampolinepark är en av Sveriges största aktörer inom trampolinparker och var först med att etablera sig på den svenska marknaden. Företaget har idag 4 stora trampolinparker fördelat på 4 städer. JUMP har en heldigital strategi med målsättning att nå föräldrar och barn för att inspirera till aktiv underhållning.

Hur lyckas man engagera sin målgrupp maximalt? Läs om hur vi lyckades för JUMP Trampolinepark

 
300 Bidrag
 
460 000 Reach på sociala kanaler

Problem och utmaning

För att nå igenom bruset i dagens digitala medielandskap måste man sticka ut och ha något “extra” att komma med. JUMP upplevde det som problematiskt att inte nå ut och komma närmre sin målgrupp samt få målgruppen att själva vilja sprida kommunikation runt JUMPs koncept. JUMP ville få målgruppen att bli engagerad runt varumärket och få en tätare dialog med dessa.

De ville få fler människor i målgruppen att engagera sig och bygga varumärket JUMP genom ambassadörer som vill sprida en aktiv livsstil genom trampolinparker.

Lösning och resultat 

Vi på Synlighet skapade ett digitalt helhetskoncept med alltifrån produktion av videos och distribution till 10 olika kanaler. Konceptet var att skapa influencers till JUMP genom en tävling där deltagarna kunde skapa egna videos som delades på sociala medier. I slutskedet röstade användarna på sina favouritdeltagare och de 3 som fick flest röster vann och blev då också influencers för JUMP.

Kampanjen använde sig av Google Search ads, Snapchat, Google Display, YouTube, Facebook video och banner ads, Instagram ads, Google My Business samt innehållsmarknadsföring genom webbplats. 

Kampanjen varade i nästan 2 månader och ledde till nästan 300 bidrag (videos), 460 000 i reach på sociala kanaler, starkt engagemang med mycket positiva kommentarer samt 3 st influencers med ett stort nätverk som skapar och delar innehåll under ett helt år.

Fler Nöjda Kunder