MOT

Synlighet är en certifierad partner som erbjuder konsulttjänster för effektiv digital marknadsföring och försäljning genom hela kundresan.

Synlighet för MOT och vad de gör för unga människor

Över en miljon fick hejkampanjen i skolans början, och med en av Norges allra första TikTok-annonser nådde vi över 600 000 i MOTs viktigaste målgrupp - på en dag.

- MOT ska vara coolt. Vi måste arbeta för att öka kunskapen om MOT för både unga och vuxna samt att fler får MOT på sin skola, säger Mariann Janson, ledare för MOT Norge.

Vi är väl på väg med arbetet med att öka medvetenheten genom ökad synlighet.

- Det är inspirerande att arbeta med MOT! De är en engagerad och skicklig grupp som gör mycket bra för unga människor. Vår uppgift är först och främst att synliggöra det goda arbete MOT redan gör, säger Ingrid Dyrnes, stadschef för Visibility Trondheim.

- Och kanske skjuter de lite ut ur komfortzonen då och då, inflikar Peder Berger Johannessen, rådgivare i Synlighet. Detta involverar TikTok - där MOT nådde över 600 000 personer på 24 timmar.

 

- Vi måste vara där vår målgrupp är

TikTok har varit mycket i vinden på sistone, men vi kan inte låta bli att tro att det är den snabbast växande sociala medieplattformen genom tiderna. 65 procent av åldrarna 9 - 19 år är på videodelningskanalen och här hittar vi MOTs viktigaste målgrupp.

- Vi måste vara där vår målgrupp är. På TikTok har vi ett bra tillfälle att vara kreativa på ungdomars villkor, säger Mariann.

Många ungdomar upplever hets och press på sociala medier.

- På TikTok kan du spela på humor och ärlighet, vilket passar MOT särskilt bra. Genom att ta TikTok och sprida bra vibbar kommer MOT att bidra till att utveckla solida ungdomar.

Vad som är en av Norges första videoannonser på TikTok, sparkar Pål André Helland bollen till Emilie Lein. Båda är spelare för Rosenborg BK. Videon har visats till över 600 000 på 24 timmar. Flera har anmält sig för att gå med i MOTs TikTok-team.

- Det här är otroligt kul! Vi ser fram emot att skapa bra innehåll på TikTok i framtiden. Flera ungdomar har kommenterat att de vill gå med i vårt TikTok-team, men att de inte är så bra med bollen - något de inte behöver vara heller, betonar Mariann.

Besök Mot Norges TikTok-profil och titta på videoannonsen här. https://www.tiktok.com/@motnorge/video/6867162802054860037

accomplishment-achievement-adult-1059120-1140x922

Vi hejar på varandra

MOT har precis slutfört en lyckad Hej-kampanj i början av skolstarten hos oss på Synlighet. Vi nådde över 1 miljon människor på drygt en vecka.

- Det är otroligt kul när vi träffar med bra innehåll som engagerar. Vi är förvånade över hur många vi faktiskt kunde nå ut till för lite pengar, säger Peder glad.

Flera kontribuerade med hej-bidrag, båda partners, ambassadörer, Tank Design, MOT-teamet och vi i Synlighet. Vi hejar på varandra.

- Synlighet bidrar med kompetens och erfarenhet inom områden vi desperat behöver. Förutom att vara kunniga och extremt effektiva har medarbetarna en personlighet och ett engagemang som gör att samarbetet fungerar optimalt. Synlighet har redan bidragit till att lyfta MOTs arbete och vi ser fram emot fortsättningen under hela hösten, säger Mariann.

Peder hade sitt första möte med MOT på Rosenborgs fotbollsskola. Ingrid sålde rosor till MOT i gymnasiet.

- Det är otroligt inspirerande och meningsfullt att arbeta med MOT, säger Ingrid.

Visa MOT

68 500 ungdomar följer MOT: s program i skolan. Fler kommer det att bli! Genom att stödja MOT kan ditt företag bidra till att fler skolor kan ha MOT i skolan.

MOT startades av norska toppidrottare efter OS 1994 för att förhindra sociala problem. MOT-konceptet bygger på syftet att skapa ett säkrare samhälle genom att stärka ungdomars motståndskraft, medvetenhet och mod.

Besök mot.no

Fler Nöjda Kunder