Telia

Synlighet är en certifierad partner som erbjuder konsulttjänster för effektiv digital marknadsföring och försäljning genom hela kundresan.

Telias dotterbolag Chess är ett av Norges största telekombolag ägt av Telia, med flera hundratusentals aktiva kunder. Chess har en multikanalsstrategi med TV, radio, huvudsakligen digitalt med ett starkt fokus på att bygga varumärke. Chess har främst sin distribution och försäljning online varför också denna kanal är extremt viktig för dem.

 
2000 i bidrag
 
3,1 Miljoner i räckvidd
 
3,1 Video-avspelningar
 
44% Ökning i instagram följare
Så hjälpte vi Telekombolaget att engagera 3,1 miljoner människor på Facebook

Problem och utmaning

Chess ville fokusera på det emotionella runt varumärket. Det handlar om att få en stark kundgrupp som kan bli ambassadörer för varumärket. Nå dem som väljer att vara kunder inte bara för det är billigast, snabbast eller att man får ut mest, utan för att man älskar varumärket och identifierar sig med det. 

Huvudmålet var att närma sig målgruppen i digital kanaler genom att engagera, involvera och bygga emotionellt värde. 

Lösning och resultat

Tillsammans skapade vi på Synlighet och Chess ett koncept som engagerade kärnan i varumärket. Kärnan bestod av unga, urbana, upptäckslystna och sportiga. Konceptet bestod av en sponsortävling med en prispott på ett sponsoravtal med Chess till värde av 50 000Kr.

Kampanjen resulterade i 3,1 miljoner i räckvdd, 2000 bidrag, 1,2 miljoner video-avspelningar, 44% ökning i antal följare på Instagram, 90 000 röster på 10 dagar samt rekord i antal besökare på hemsidan någonsin.

ELD

Fler Nöjda Kunder