Würth, Norge

Synlighet är en certifierad partner som erbjuder konsulttjänster för effektiv digital marknadsföring och försäljning genom hela kundresan.

Sedan 1973 har Würth Norge AS levererat produkter, lösningar och expertis till hantverkare och proffs inom bil-, bygg-, konstruktions-, mekaniska och tekniska industrier. Produktsortimentet består av över 150 000 artiklar i allt från fästelement, verktyg, skyddsutrustning, verkstadsutrustning och mer. Med 49 butiker i Norge är de marknadens ledande leverantör av expertis till sina kunder.

 
213%

Högre intäkter från Google Ads.

 
286%

Ökning i konverteringsgrad.

Utmaning/mål

För Würth sker mest försäljning i butiker, och de har tidigare inte kunnat se hur deras digitala aktiviteter har påverkat dessa kunder. Därför låg utmaningen i att koppla samman försäljning i butikerna med deras digitala marknadsföringsaktiviteter.

Målet var att skräddarsy användarupplevelser som ger kunderna ett intryck av att Würth verkligen förstår dem, vilka utmaningar de har och hur de föredrar att handla.

Lösning/resultat 

Vi på Synlighet lyckades koppla ihop butiksförsäljningsdata med deras digitala marknadsföringsaktiviteter för att ge dem en bild av hela kundresan, samt kunna se den verkliga avkastningen från investeringen lagd på digital marknadsföring.

Omni-kanalsperspektivet gav Würth en helt ny version av “verkligheten”, efter implementeringen såg de:

  • Ökad konverteringsgraden från 28% till 80% när försäljningen i butiken ingår, vilket motsvarar en ökning med 286%.
  • De totala intäkterna från Google Ads är 213% högre när fysisk försäljning ingår.
  • ROI: n som investerats i Google Ads (ROAS) är 700% högre när vi tittar på försäljning online och offline.
  • Roy Vegard Nilssen, Digital Manager i Würth Norge. 

 

skruv

“Som en stor och komplex organisation med många kundkontaktpunkter har Synlighet hjälpt oss att förstå kundresan bättre. Vårt mål var att få en bättre förståelse för hur digitala kanaler påverkade våra fysiska försäljningskanaler. Synlighet förstod snabbt vad vi ville uppnå och genom bra samarbete har vi nu en bättre databas som vi aktivt använder i strategiska beslut om olika marknadsföringsinitiativ.”

Fler Nöjda Kunder