Employer Branding

Employer Branding

Har du börjat arbeta med din Employer Branding strategi? 86% av HR anställda anser att rekrytering börjar bli mer som marknadsföring - och 78% av kandidater säger att deras kandidatupplevelse påverkar hur de ser på företaget och deras tjänster eller produkter även i framtiden.

Kort om Employer Branding

Employer Branding är inget nytt koncept, men det är få som arbetar med det och implementerar det rätt i sin digitala marknadsföringsstrategi och förstår värdet det kan ge. Att våga visa kunder och kandidater vem man som företag verkligen är och vilka värderingar man står för, kan leda till oerhört stora framgångar och en bra digital synlighet. Vad många företag missar, är att Employer Branding går hand-i-hand med din digitala marknadsföringsstrategi, och tillsammans stärker dessa din position på marknaden så att du dels lockar den bästa talangen till just ditt företag, dels lockar kunder genom att ha de bästa talangerna anställda som driver företaget mot rätt riktning.

Ladda ner white paper om Employer Branding

 

Employer Branding Strategi

En Employer Branding strategi börjar i botten och går uppåt i ett företag, för att sedan sammanlänkas med marknadsplanen som både innehåller en bra outbound– såsom inbound strategi. Det är viktigt att det är en röd tråd genom hela företaget och genom hela resan, och att konceptet genomlyser verkligheten hos företaget och att de anställda är med på resan.

Synlighet kan hjälpa till med dessa tjänster för att en lyckad Employer Branding strategi ska uppnås.

Kanaler för Employer Branding

Innehållsmarknadsföring är ett av de viktigaste elementen för en lyckad Employer Branding strategi, och att sammanlänka vad ska vi skapa med vart ska vi publicera. Många av våra kunder väljer att fokusera sina sociala medie-kanaler på att marknadsföra sitt employer brand och våga visa upp verkligheten mot både kunder och kandidater. Vi arbetar också mycket med retargeting och Google Display för att sprida kunskap om olika ändamål som företagen fokuserar på, och som sammanstrålar med de mål som är satta i marknadsplanen.

 

Varför är detta viktigt?

90% av befolkningen litar mer på vad en person som de känner säger, än vad företaget själva säger. Arbetas det rätt med employer brand så är personalen med på resan som sprider budskapet i olika kanaler – oerhört kostnadseffektivt och ofta betydligt större spridning än om företaget gör detta själva.

 

Låt oss hjälpa dig med att komma igång med detta – vi gillar att mötas upp och sprida kunskap! Fyll i dina uppgifter nedan så hör vi av oss inom kort.