Integritetspolicy
Vilken typ av personlig information samlas in?
Hur länge sparar ni personlig information?
När samlar vi in personlig information om dig?
Vi samlar in personlig information vid flera tillfällen i din interaktion med Synlighet.
- När du använder någon av våra produkter eller tjänster
- När du interagerar med oss i person, genom korrespondens på telefon, epost, genom social media eller genom vår hemsida
- När vi anser att det är av legitima intressen för att uppfylla våra förpliktelser gentemot våra kunder.
Varför samlar vi in personlig information och data?
-
- Vi kan komma att använda din data till följande användningsområden.
- Skicka ut marknadskommunikation som du har begärt. Detta kan innefatta information om våra produkter och tjänster, events, aktiviteter eller erbjudanden. Kommunikationen kan du när som helst avsluta enkelt i varje epost som skickas ut.
- Processera en jobbansökan som genomförts genom vår hemsida eller tredjepartsplattform
- Skicka dig information tjänster som du har köpt från oss sedan tidigare
- Utföra aktiviteter inom försäljning vid tillfällen där legitima och gemensamma intressen finns etablerade
- Erbjuda dig innehåll eller information om event där du har begärt att få detta
- Svara på en kontaktförfrågan som du har skickat till oss genom vår hemsida, social media eller annan plattform
- Följa upp en inkommande förfrågan som kommit på till exempel chat, telefon, epost eller annan kommunikationsplattform
- Informera dig om kontraksrelaterad kommunikation så som bekräftelser, licensavtal, fakturor, påminnelser och liknande.
- Kontakta dig för att genomföra kundundersökningar för att vi ska kunna förbättra våra tjänster
Dina rättigheter till din personliga data
- Du kan göra en förfrågan till Synlighet om vilken data vi har om dig
- Du kan göra en förfrågan till Synlighet om datan vi har om dig är inkorrekt
- Du kan begära att Synlighet raderar all personlig data om dig
- Du kan begära att ditt godkännande återtas för specifik tidigare godkänd kommunikation som till exempel ett nyhetsbrev (Om du vill sluta prenumerera på vårt nyhetsbrev kan du avprenumerera genom att klicka på länken i nyhetsbrevet)
- Du kan begära ut all personlig information som Synlighet har om dig
Klagomål
Cookies och personinformation
Vad är en cookie?
När du besöker Synlighet.se lagras cookies på din dator. En cookie är en liten textfil som lagras i din webbläsare för att känna igen din dator vid efterföljande besök. Ingen personlig information lagras i våra cookies.
Nästan alla webbplatser använder cookies. De lagras i din dator för att hjälpa dig, vilket bidrar till att analysera hur webbplatsen används så att användarupplevelsen kan förbättras på Synlighet.se. I många fall är cookies nödvändiga för att man ska kunna tillhandahålla en viss tjänst på webbplatsen.
Informationen i dina cookies skickas mellan din webbläsare och en webbserver och inkluderar information om användarinställningar, inloggning samt hur webbplatsen används.
Synlighet.se samlar in information om användare och deras besök på två sätt:
- Genom att använda cookies
- Genom att användarna själva tillhandahåller information (t.ex. vid prenumeration på vårt nyhetsbrev eller registrering som kund)
Hur undviker jag cookies?
Om du inte vill ta emot cookies kan du antingen blockera alla cookies, radera befintliga cookies från din dator eller ställa in datorn så att du får en varning innan cookies sparas.
Vi rekommenderar att du läser igenom vår cookiepolicy noga innan du eventuellt ändrar dina cookieinställningar i din dator samt att du läser mer om cookies på andra webbplatser.
Om du ändrar cookieinställningarna kan din användarupplevelse försämras när du besöker vår och andras webbplatser.
Tänk på att om du inte accepterar cookies kan det finnas funktioner på Synlighet.se som inte kommer att fungera för dig.
Verktyg för statistik som vi använder på Synlighet.se:
Verktyg för annonsering och re-marketing:
- _utma – Används för att skilja mellan användare och sessioner
- _utmb – Används för att fastslå nya sessioner eller besök
- _utmc – Används för att kalkylera hur lång tid ett besök har genomförts med hjälp av en tidsstämpel som visar precis när en användare lämnar webbplatsen.
- _utmz – Används för att visa vilken källa/webbplats som användaren kommer ifrån
- _ga – Används för att skilja användare från varandra