KUNDCASE JUMP Trampolinepark – Influencerjakten

Hur lyckas man engagera sin målgrupp maximalt? Läs om hur vi lyckades för JUMP Trampolinepark

JUMP Trampolinepark - influencerjakten

 

Bakgrund

JUMP Trampolinepark är en av Sveriges största aktörer inom trampolinparker och var de första på den svenska marknaden att etablera sig. Företaget har idag 4 stora trampolinparker fördelat på 4 städer. JUMP har en heldigital strategi med målsättning att nå föräldrar och barn för att inspirera till aktiv underhållning.

Problemställning

För att nå igenom bruset i dagens digitala medielandskap måste man sticka ut och ha något “extra” att komma med. JUMP upplevde det som problematiskt att inte nå ut och komma närmre sin målgrupp och få målgruppen till att själva vilja sprida kommunikation runt JUMPs koncept. Att få målgruppen till att bli engagerad runt varumärket och få en tätare dialog.

Målsättning

Få fler människor i målgruppen att engagera sig och bygga varumärket JUMP genom ambassadörer som vill sprida en aktiv livsstil genom trampolinparker.

Lösning

Synlighet tog fram ett digital helhetskoncept som involverade alltifrån produktion av videos till distribution i upp till 10 olika kanaler. Helhetskonceptet gick ut på att hitta utvalda influencers till JUMP där allt handlade om en tävling där deltagarna fick delta genom egna videos som delades på sociala medier. I avslutningsmomentet kunde användarna rösta på sin favoritinfluencer och de 3 i målgruppen som fick flest röster på sitt bidrag vann också och blev Influencers för JUMP. I kampanjen användes kanalerna Google Search ads, Snapchat, Google Display, Youtube, Facebook video och banner ads, Instagram ads, Google My Business samt innehållsmarknadsföring genom webbplats. Kampanjen varade i nästan 2 månader med starkt engagemang och användardriven under hela kampanjtiden samt förstärkt distribution på en liten budget.

Resultat

  • Stort deltagande med nästan 300 bidrag (Videos) från användare som bidrog
  • Kampanjen har varit extremt vällyckad med gott mottagande av användare med positiva kommentarer och starkt engagemang
  • Delning och egna poster från användare användare som deltog vilket ger mycket mer trovärdighet och totalt sett enormt ökad spridning
  • 3 st influencers med nätverk på cirka 20 000 följare totalt som kan användas i ett helt år med både innehåll och distribution
  • 460 000 i reach i sociala kanaler på egna aktiviteter
  • 25 användarfilmer klippta och distribuerade i 4 sociala kanaler

Vi presenterar gärna våra referanser i ett möte

Låt oss komma igång!