Grundkurs i Facebook-annonsering
i Malmö

Denna kursen hjälper annonsörer på Facebook att effektivt skapa, budgetera, placera och hantera Facebook-annonser.

74% av alla internetanvändare använder någon gång Facebook och över hälften gör det dagligen (SOI, 2017). Dessutom ökar användningen av Facebook i många åldersgrupper. Möjligheterna för att du ska nå din målgrupp är alltså otroligt höga! Genom annonsering på Facebook kan du påverka din målgrupp i alla faser av kundresan. Förbättra era resultat

 

Kursen passar för: Marknadsförare, webbredaktörer, SoMe-managers, och andra roller som har behov för att förstå möjligheterna med Facebook som annonseringsplattform.

 

Kursdatum:

Max 15 deltagare på varje kurs. Kurserna varar från klockan 10:00 – 15:00.

 

Priser och kursplatser

Priser, inkl. kursmaterial, lunch och frukt:
3950 kr för första deltagare per företag
3450 kr för efterföljande deltagare
Moms tillkommer på alla priser.
Anmälan till kurs är bindande.

 

Kursen hålls på följande orter:
Malmö: Centrala Malmö

 

Anmälan:

Använd formuläret till höger för att anmäla dig.

 

Vad lär du dig på kursen?

Denna kursen kommer hjälpa annonsörer på Facebook att effektivt skapa, budgetera, placera och hantera Facebook-annonser.

 

Del 1. Grundläggande införing i Facebook annonseringsplattform

Förståelse för hur Facebook fungerar som annonseringsmedia och vad du måste tänka på när du utformar annonser för Facebook.
  • Best practice på Facebook
  • Förstå Facebooks annonseringspoliicys
  • Förstå Facebook annonseringstyper och format
  • Sätta upp ett annonseringskonto på Facebook
  • Identifiera och målinrikta din primära målgrupp
  • Att välja en lämplig budget
  • Skriva en bra annonseringstext
  • Boosting inlägg på Facebook-sidan

Del 2. Spårning, utvärdering, optimering och förbättring

Förståelse för hur du utvärderar dina annonseringsåtgärder och hur du kan avgöra vad som fungerar för din verksamhet och vad som inte fungerar. Hur du kan testa olika format mot varandra och hur detta påverkar resultatet.
  • Skapa och schemalägga rapportering
  • Förbättra annonseringen genom optimering
  • Konverteringsspårning
  • Skapa egna målgrupper

Efter kursen

Efter genomförd kurs får du ett signerat kursbevis som visar att du genomfört kursen och vad du har lärt dig. Presentationen från kursen skickas till deltagarna efter kursen.

 

Synlighet kommer vara tillgängliga för frågor efter kursen, och vi kan arrangera skräddarsydda kurser och workshops för dig och ditt företag.

 

Använd formuläret på denna sida och anmäl dig till kurs idag!

 

Foredragsholdere

Daniel Wiklund, Synlighet

Daniel Wiklund har jobbat med digital marknadsföring i 15 år och har drivit en mängd egna tjänster men också jobbat som konsult och som Digital manager och E-commerce manager inom telekom.

Daniel har en bred erfarenhet och kunskap inom digital marknadsföring och stor förståelse för webbanalys och Google Analytics i synnerhet. Daniel är certifierad som Google Analytics Qualified Individual.