Mediarevision

57% av företagen upplever att de får bristande statistik och information från sina medialeverantörer

Kort om mediarevision

Marknadsföring är en av de stora budgetposterna för många företag och det är också därför viktigt att man får ut så mycket som möjligt av sin mediainvestering. Det är inte lätt att ha intern specialistkompetens inom varje område där företaget köper media, och det kan därför vara fördelaktigt att ta in externa mediarevisorer som kontrollerar att ni får det ni betalar för från externa leverantörer. På så sätt kan ni få de bästa försättningarna för ett högkvalitativt.
Vad kontrollerar vi?
  • Fick ni det ni betalade för
  • Betalade ni ett rimlig pris
Vi utgår från en mängd parametrar för varje enskild kanal och från det avtal som finns mellan mediaköpare och mediebyrå (leverantör).

Vem använder en mediarevision?

Alla företag som köper media i någon utsträckning behöver kontrollera att det görs på ett tillfredsställande sätt i förhållande till prissättning och kvaliteten på arbetet som utförs. Att genomföra en mediarevision säkerhetsställer att ni får det ni betalar för och till en kvalitet som motsvarar era förväntningar.

Varför ska man genomföra en mediarevision?

Det är svårt att ha all specialistkunskap inom digital marknadsföring inom samma företag. För att kontrollera att leverantören gör det som avtalats på ett tillfredsställande sätt och till ett rimligt pris kan det vara fördelaktigt att använda en medierevision. Genom en medierevision får ni insikt i hur arbetet genomförs och hur kvaliteten är på det arbetet som genomförs.
Vi genomför mediarevision inom en mängd olika kanaler som:
  • Google Adwords
  • Sökmotoroptimering
  • Facebook/Instagram
  • Linkedin
  • Display-marknadsföring
Vi tar på oss uppdrag på såväl enskilda kanaler som hela eller delar av er digitala mediemix. Har du frågor eller funderingar runt medierevision är du välkommen att kontakta oss.